Skip to content

WsteczDo góry



Łożyska toczne poprzeczne

Łożyska kulkowe:
Są najbardziej rozpowszechnioną grupą łożysk znajdujących zastosowanie w przemyśle. Przenoszą obciążenia promieniowe oraz osiowe.

Łożyska te przystosowane są do dużych prędkości obrotowych. Ich zaletą jest również cichobieżność. Występują różne typy łożysk kulkowych: łożyska kryte, odkryte oraz ze zmodyfikowaną budową koszyka. W zależności od warunków pracy zmienia się również budowa wewnętrzna. Występują odmiany z powiększonym lub pomniejszonym luzem wewnętrznym.     [WIĘCEJ]

Łożyska walcowe:
W odniesieniu do łożysk kulkowych łożyska walcowe są w stanie przenieść znaczne obciążenia promieniowe.

Składają się najczęściej z dwóch pierścieni: wewnętrznego i zewnętrznego (pierścienie mogą być z obrzeżami) oraz koszyczka z wałeczkami. Ułatwia to znacząco montaż łożyska na wale. Występują również łożyska bez koszyka i z pełną ilością wałeczków o większej nośności, ale mniejszej prędkości obrotowej. W przemyśle najczęściej są stosowane jako jedno lub dwurzędowe. Mogą być dostarczane z otworem stożkowym.     [WIĘCEJ]

Łożyska igiełkowe:
Łożyska igiełkowe stosowane są w przypadku, gdy przestrzeń pomiędzy wałkiem a obudową jest stosunkowo mała.

Specjalna konstrukcja pozwala na uzyskanie dużych wartości nośności. Pozwala na to duża liczba wałeczków i zwarta konstrukcja. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskano mały przekrój poprzeczny. Najczęściej stosowana seria łożysk igiełkowych poprzecznych to NA lub NKI. Stosowane są również łożyska cienkościenne, z których najpopularniejszymi seriami są HK (przelotowe) oraz BK (nieprzelotowe). W łożyskach cienkościennych zazwyczaj nie stosuje się pierścienia wewnętrznego.     [WIĘCEJ]

Łożyska baryłkowe:
Stosowane są do przenoszenia dużych obciążeń. Specjalne ułożenie elementów tocznych pozwala na przenoszenie obciążeń promieniowych oraz osiowych w obu kierunkach.

W łożyskach o tej konstrukcji występują otwory walcowe jak i stożkowe. W zależności od warunków pracy, zmienia się również budowa wewnętrzna. W łożyskach o dużych wymiarach dokonano modyfikacji konstrukcji, która ma na celu polepszenie skuteczności smarowania. Polega ona na wytworzeniu specjalnego rowka z otworami smarowniczymi, który umiejscowiony jest na pierścieniu zewnętrznym. Całość może być smarowana olejem lub smarem.     [WIĘCEJ]

Łożyska stożkowe:
Łożyska tego typu są w stanie przenosić duże obciążenia złożone. Pracują poprawnie przy obciążeniach osiowych i promieniowych.

Są łożyskami rozłącznymi, co ułatwia ich montaż. Pierścień zewnętrzny i zespół wewnętrzny (pierścień wewnętrzny z koszykiem i elementem tocznym) mogą być montowane niezależnie od siebie. W przypadku łożysk stożkowych jednorzędowych obciążenia osiowe przenoszone są w jednym kierunku. Z tego powodu na wale umieszcza się dwa łożyska.     [WIĘCEJ]

WsteczDo góry


Tagi:

Dołącz do nas

Katalog produktów

katalog-sped-wroclaw