Skip to content

WsteczDo góry



Optibelt KB – SK


Wymiary PDF

Opisy PDF
Optibelt KB – SK
Wysokowydajne, wąskoprofilowe pasy klinowe Optibelt SK przewyższają klasyczne pasy klinowe (DIN 2215) dzięki:

– wydajniejszemu przenoszeniu obciążenia średnio o ok 50% więcej, mniejszym gabarytom i większej giętkości.
– zdecydowanie pomniejszony przekrój w porównaniu z klasycznymi pasami klinowymi (stosunek wysokości do szerokości 1:1,2). Osiągnięta w ten sposób oszczędność miejsca pozwala zredukować koszty budowy napędów z wąskoprofilowymi pasami klinowymi Optibelt SK w porównaniu z pasami kinowymi DIN 2215.
– niższe są koszty związane z zabudową przekładni pasowej, gdyż można zastosować mniej pasów oraz węższe koła.
– mniejszy ciężar pasa zmniejsza siłę odśrodkową i w standardowych przypadkach pozwala na zastosowanie prędkości biegu pasa do 42 m/s.
– duża giętkość = duża dopuszczalna częstotliwość zginania.
– duża powierzchnia w stosunku do przekroju = skuteczniejsza emisja ciepła.
– podczas pracy mniejsze odkształcenie przekroju pasa w czasie kontaktu z rowkami koła = równomierny nacisk na boki pasa.
– pasy Optibelt SK pracują na tych samych kołach co pasy klasyczne.

Wąskoprofilowe pasy klinowe w pasach zespolonych:
Pasy zespolone Optibelt KB z wysokowydajnymi, wąskoprofilowymi pasami klinowymi produkowane zgodnie z międzynarodowym zwyczajem w profilach SPZ, SPA, SPB, SPC oraz 3V/9J, 5V/15J, 8V/25J. Pasy zespolone SPZ, SPA, SPB i SPC mogą być stosowane z kołami klinowymi zgodnie z DIN 2211 i ISO 4183. Pasy zespolone 3V/9J, 5V/15J, 8V/25J mogą być stosowane z kołami klinowymi zgodnie z ISO 5290 i amerykańskim standardem RMA/MPTA IP 22.

Pasy zespolone Optibelt KB – SK charakteryzują się następującymi właściwościami:
– najbardziej równomierne przenoszenie mocy
– niewielkie drgania podczas biegu
– doskonała elastyczność
– duże rozstawy osi z niewielkimi średnicami kół
– napędy klinowo-płaskie
– napędy pionowe
– napędy sprzęgieł oraz napędy przenośników taśmowych

Pasy zespolone Optibelt KB – SK składają się z pojedynczych pasów klinowych, które połączone są ze sobą warstwą pokrywającą. W zależności od zastosowania pasy zespolone złożone są z dwóch, trzech, czterech lub pięciu żeber. W przypadkach szczególnych dostarczamy pasy zespolone złożone z więcej niż pięciu żeber. W przypadku użycia większej liczby pasów zespolonych w jednym napędzie konieczne jest zastosowanie kombinowanego zestawu.

Przykład zamówienia:
W napędzie ma być zamontowany jeden pas zespolony 5V 1600/15J 4064 z 18 żebrami. Pasy zespolone kombinacja montażu 5/4/4/5 żeber.

Zamówienie brzmi:
Zestaw pasów zespolonych złożony z:
2 sztuk pasów zespolonych Optibelt KB 4-5V 1600/15J 4064
2 sztuk pasów zespolonych Optibelt KB 5-5V 1600/15J 4064
gdzie
4 lub 5 = liczba żeber
5V/15J = profil
1600 = numer pasa ew. długość pasa 160 cali
4064 = długość zewnętrzna w mm

Budowa:

Zastosowanie:
Pasy zespolone z owijką Optibelt KB stosuje się przede wszystkim w przemyśle budowy maszyn i w maszynach rolniczych.

Zobacz tabelę z profilami

WsteczDo góry


Tagi:

Dołącz do nas

Katalog produktów

katalog-sped-wroclaw