Sprzęgła KTR-SI to właściwie sprzęgła przeciążeniowe, które – prawidłowo dobrane i zamontowane – zapewniają bezpieczeństwo napędom. Te niezawodne ograniczniki obrotowego momentu dostępne są w przeróżnych wykonaniach – DK czy SR oraz w wersjach z kołnierzem lub w połączeniu z popularnym sprzęgłem marki KTR – a mianowicie sprzęgłem kłowym ROTEX. Wielość wariantów sprzęgieł KTR-SI sprawia, że każdy klient bez problemu znajduje optymalne rozwiązanie dla siebie.
Produkty gamy KTR-SI mają wiele zalet. Do najważniejszych zalicza się fakt, że są przystosowane do aplikacji, w których momenty obrotowe wynoszą maksymalnie 8200 Nm. Ponadto plusem komponentów tej serii jest wysoka precyzja reakcji, niski luz obrotowy, bezobsługowość, łatwy montaż oraz możliwość regulacji momentu obrotowego.
Sprzęgła KTR-SI znajdują zastosowanie w wielu branżach. Często montuje się je w maszynach rolniczych, tekstylnych czy pakujących. Ponadto świetnie sprawdzają się w rozdrabniarkach oraz wytłaczarkach. Warto również pamiętać o zastosowaniach morskich czy w hutach.
Ogólnie sprzęgła przeciążeniowe KTR-SI są niezawodnym rozwiązaniem dla praktycznie każdego napędu, który wymaga skutecznego zabezpieczenia przed przeciążeniem. Wysoka jakość wykonania oraz wszechstronne możliwości niniejszych komponentów sprawiają, że są one godnym uwagi wyborem dla przeróżnych napędowych aplikacji.
Sprzęgło KTR-SI typ FT, KT, LT
Sprzęgła przeciążeniowe KTR-SI w wykonaniu kołnierzowym to rozwiązania dla wymagań klientów, które są nieco specyficzne. Modele te znajdziesz w trzech głównych konstrukcjach: FT, KT oraz LT. Komponent oznaczony jako FT to po prostu kołnierzowe sprzęgło przeciążeniowe. KT jest sprzęgłem przeciążeniowym w kołnierzowym wykonaniu i z łożyskiem igiełkowym. LT natomiast to model z przedłużoną piastą. Sprzęgło w tym ostatnim wykonaniu przeznaczone jest do nieco większych części napędowych. Produkty KTR-SI FT, KT oraz LT wyróżniają się zatrzaskowym ogranicznikiem obrotowego momentu, który jest synchronicznie odłączalny. Niniejsze bezobsługowe sprzęgła zapewniają precyzyjne działanie z tolerancją wynoszącą ±15%. Do ich zalet zalicza się utwardzone powierzchnie – dzięki temu są bardzo wytrzymałe i odporne na korozję.
Sprzęgło KTR-SI z ROTEX®
Sprzęgło przeciążeniowe KTR-SI z elastomerowym sprzęgłem ROTEX to innowacyjne rozwiązanie, które łączy w sobie zalety ogranicznika obrotowego momentu z zaletami elastomerowego sprzęgła serii ROTEX. Dzięki temu połączeniu można korzystać zarówno z funkcji przeciążeniowej, jak i z elastyczności sprzęgła kłowego. W ofercie niniejsze produkty znajdziesz w wersji DK i SR (złączanie samoczynne) lub FR (rozłączanie, oddzielanie obciążenia). Warto wiedzieć, że sprzęgła KTR-SI w tej konfiguracji mogą łączyć się z przeróżnymi rodzajami piast serii ROTEX. Ta elastyczność konfiguracyjna pozwala optymalnie dopasować sprzęgło do konkretnych warunków pracy i potrzeb. Do zalet produktów tej serii zalicza się skuteczne tłumienie drgań oraz to, że komponenty są rozwiązaniem izolującym elektrycznie.
Sprzęgło KTR-SI FRE konstrukcja kołnierzowa
Przełączające sprzęgło przeciążeniowe z kołnierzową konstrukcją to idealne i niezawodne zabezpieczenie dla napędowych układów. Wyposażone w elementy rozłączające, te sprzęgła automatycznie izolują stronę wejściową i wyjściową w sytuacji nadmiernego obciążenia, zapobiegając tym samym uszkodzeniom. Modele z kołnierzową konstrukcją są wolnoobrotowym i bezobsługowym rozwiązaniem, odpornym na korozję. Sprzęgła KTR-SI FRE znajdują zastosowanie w różnorodnych branżach, w tym w napędach wytłaczarek, walcowniach wykorzystywanych przez przemysł stalowy czy w rozdrabniaczach. Niniejsze sprzęgła można zastosować także w napędach pracujących w trudnych warunkach.
Sprzęgło KTR-SI FRE z ROTEX®
Sprzęgło przeciążeniowe KTR-SI FRE z elastomerowym sprzęgłem ROTEX® łączy w sobie funkcje przeciążeniowe z elastycznością modeli serii ROTEX®. Tym samym produkty te oferują kompleksowe rozwiązanie dla przeróżnych napędowych zastosowań. Produkty w tym wykonaniu przystosowane są do pracy tam, gdzie moment obrotowy wynosi maksymalnie 60 000 Nm, a temperatura – 120°C. Do zalet sprzęgieł KTR-SI z ROTEX® zalicza się tłumienie drgań, kompensację odchyłki promieniowej, osiowej i kątowej oraz fakt, że są rozwiązaniem elektrycznie izolującym. Świetnie sprawdzą się w napędach wytłaczarek, walcowniach oraz rozdrabniaczach.
Sprzęgło KTR-SI FRA konstrukcja kołnierzowa FT
Sprzęgło KTR-SI FRA w konstrukcji kołnierzowej FT to komponent wyróżniający się ponownym i automatycznym włączeniem po odwróceniu się kierunku obrotów. To rozwiązanie gwarantuje niezawodność działania oraz ochronę napędowego układu. Niniejsza konstrukcja przeznaczona jest do montażu kołnierzy lub łańcuchowych kół. Posiada układ przełączający przeciążenie, który automatycznie odłącza obciążenie w przypadku nadmiernego obrotu. Do zalet sprzęgieł w tym wykonaniu zalicza się wysoką dokładność powtarzalności, precyzyjność działania z tolerancją wynoszącą ±15% i odporność na korozję. Bezobsługowe sprzęgła KTR-SI FRA mają powierzchnie utwardzone i są przystosowane do zakresy nastawczego wynoszącego maksymalnie 3000 Nm.
ROTEX Sprzęgło KTR-SI FRA z POLY-NORM®
W ofercie znajdziesz także model KTR-SI FRA z wałem POLY-NORM. To rozłączalne rozwiązanie ograniczające moment obrotowy, przystosowane do pracy w aplikacjach, w których temperatura wynosi maksymalnie 80°C. Skrętnie elastyczny i izolujący elektrycznie produkt skutecznie tłumi drgania i kompensuje odchyłki kątowe, osiowe oraz promieniowe.