Optibelt BLUE POWER
Nowy wąskoprofilowy pas klinowy o wysokiej wydajności Optibelt BLUE POWER w owijce posiada bardzo wytrzymały kord aramidowy. Znajduje zastosowanie w szczególnie dużych i bardzo obciążonych napędach. Wydajność wąskoprofilowego pasa klinowego Optibelt BLUE POWER jest prawie dwa razy większa, niż wydajność pasów wąskoprofilowych w wykonaniu standardowym typu SK. Odpowiada to zwiększeniu wydajności aż o 100 %. Ten znaczący wzrost wydajności jest realizowany przede wszystkim przez zastosowanie mało rozciągalnych kordów aramidowych, które w porównaniu z kordami poliestrowymi charakteryzują się znacznie większą wytrzymałością na rozciąganie i rozrywanie.
Ponadto konstrukcja pasa Optibelt BLUE POWER została dopasowana do jego znakomitego potencjału mocy dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów wysokiej jakości. Tkanina, z której wykonano owijkę charakteryzuje się odpowiednią wytrzymałością na zużycie, a przy tym nadaje się do stosowania w układach z grzbietowymi rolkami napinającymi. Niezawodne podparcie kordu zapewnia ukierunkowany poprzecznie i wzmocniony włóknami elastomer.
Rdzeń oraz wzmocniona włóknami taśma zapewniają bardzo dużą odporność pasa Optibelt BLUE POWER na odkształcenia. Materiał mieszanki (chloropren) zwiększa odporność termiczną pasa aż do 100 °C oraz podwyższa jego odporność na oddziaływanie czynników chemicznych. Pas Optibelt BLUE POWER przenosi w porównaniu do wąskoprofilowych pasów klinowych z kordem poliestrowym większe siły obwodowe, momenty i moce.
Zalety:
– niezwykle wydajne- ok. 100 % zwiększona wydajność w porównaniu do standardowych pasów wąskoklinowych Optibelt
– odporność na temperaturę do 100 °C oraz podwyższona odporność na wpływy środków chemicznych
– nadaje się do ekstremalnie obciążonych napędów
– nowa konstrukcja: bardziej kompaktowa, oszczędna budowa w porównaniu z układami napędowymi z konwencjonalnymi pasami wąskoklinowymi
Zastosowania:
– główne obszary stosowania: od średnich aż po bardzo duże i ciężkie napędy w budowie maszyn
– rozwiązanie problemu: przy stosowaniu w przeciążonych napędach — wielokrotnie dłuższa żywotność wzg. redukcja zapotrzebowania na prace konserwacyjne.
Uwaga:
Przy przezbrajaniu istniejącego napędu wstępne naprężenie pasa musi zostać obliczone na nowo przez inżynierów firmy Optibelt.