Sprzęgła kołnierzowe to idealne komponenty dla maszyn, w których wykorzystuje się silniki spalinowe lub hydrostatyczne napędy. W przypadku tych pierwszych sprzęgła tego rodzaju służą do łączenia silnika z napędzaną jednostką. W ten sposób umożliwiają skuteczne przenoszenie mocy i jednocześnie zapewniają niezawodność.
W zależności od wymagań i warunków pracy w ofercie marki KTR znajdziesz kilka rozwiązań. Dostępne są między innymi sprzęgła skrętnie sztywne, elastyczne i wysokoelastyczne. Każde z nich ma swoje specyficzne zastosowania oraz zalety.
Skrętnie sztywne sprzęgła kołnierzowe jak BoWex® FLE-PA charakteryzują się krótką budową. Dodatkowo mają zęby łukowe. Sprzęgła w takim wykonaniu nadają się między innymi do silników spalinowych. Wysokoelastyczne rozwiązania SINULASTIC® czy BoWex-ELASTIC® to doskonała opcja dla napędów silników wysokoprężnych i innych ogólnych zastosowań napędowych. Jednoczęściowe modele MONOLASTIC® natomiast to sprzęgła kompensujące przemieszczenia osiowe i kątowe za pośrednictwem elastomerowej części. To odpowiednie dla napędu hydraulicznych pomp komponenty, które zapewniają niezawodność i stabilność również w trudnych warunkach.
Skrętnie sztywne sprzęgła BoWex® FLE-PA/FLE-PAC wyróżniają się obecnością zębów łukowych w swojej konstrukcji. Ich budowa opiera się na połączeniu poliamidu i stali. Taki dobór materiałów zapewnia nie tylko bezobsługową, ale przede wszystkim ciągłą pracę przy dosyć korzystnych współczynnikach dotyczących tarcia. Dzięki krótkiej formie idealnie nadają się do silników spalinowych. Na życzenie klienta marka KTR może przygotować specjalne modele z kołem zamachowym. Produkty tej serii przystosowane są do pracy w silnikach, których moc nie przekracza 800 kW, a maksymalny moment obrotowy wynosi 6600 Nm.
Seria BoWex-ELASTIC® obejmuje innowacyjne komponenty łączące w sobie zalety systemu BoWex® i elastyczność znaną z wysokoelastycznych sprzęgieł. Do zalet niniejszych produktów zalicza się między innymi kompaktową formę, tłumienie drgań skrętnych i obciążeń udarowych, niezawodność oraz stabilność pracy. Zbudowane są z elastycznego, gumowego elementu pierścieniowego i piasty z zębami łukowymi. Sprzęgła BoWex ELASTIC® to idealne rozwiązania dla silników spalinowych o mocy nieprzekraczającej 5000 kW. Świetnie sprawdzają się w łączeniu silników spalinowych z mobilnymi sprężarkami czy generatorami. Marka KTR oferuje sprzęgła BoWex-ELASTIC® w wielu wariantach. Dostępne są modele standardowe, krótkie, promieniowo demontowane czy pomocnicze do przegubowego wału.
Sprzęgła kołnierzowe MONOLASTIC® to jednoczęściowe rozwiązania skutecznie kompensujące przemieszczenie kątowe oraz osiowe przy małych przywracających siłach. Produkty w tym wykonaniu doskonale sprawdzają się w napędach silnika Diesla czy pompach hydraulicznych do 250 kW. Na tle innych rozwiązań sprzęgła MONOLASTIC® wyróżniają się wysoką elastycznością, niezawodnością działania i zdolnością tłumienia drgań. Maksymalny moment obrotowy wynosi 1850 Nm, temperatura zastosowania natomiast to 100°C. Niniejsze sprzęgła dostępne są z elastomerami o różnej twardości w skali Shore’a.
– skrętnie sztywne sprzęgło kołnierzowe, |
Opis sprzęgła BoWex ELASTIC: – sprzęgło zębate z wysokoelastycznym kołnierzem, – do układów hydrauliki mobilnej, – dostępne dla silników o mocy do 500 KW, – wymiary kołnierzy wg SAE – J620. [WIĘCEJ] |
Opis sprzęgła MONOLASTIC: – jednoczęściowe elastyczne sprzęgło kołnierzowe, – do silnika diesla i pompy hydraulicznej, – rozmiar 28 i 32 z trzema otworami pod śruby mocujące, – rozmiar 50 z przyłączem wg SAE 6 1/2. [WIĘCEJ] |