Przycisk Wróć
Wróć do sprzęgieł

Sprzęgła EVOLASTIC - uniwersalne sprzęgła wysokoelastyczne

KTR EVOLASTIC E/EP

KTR EVOLASTIC EH/EHP

KTR EVOLASTIC E2H/E2HP

KTR EVOLASTIC EFH/EFHP

KTR EVOLASTIC D2H

KTR EVOLASTTIC DFH

EVOLASTIC to nowoczesne i innowacyjne sprzęgła, które są idealnym rozwiązaniem dla maszyn oraz urządzeń wymagających precyzyjnego i przede wszystkim niezawodnego połączenia. Sprzęgło tej serii jest przydatnym komponentem dla branży motoryzacyjnej, maszyn budowlanych czy urządzeń wykorzystywanych w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym.

Produkty serii EVOLASTIC to sprzęgła kołnierzowe wysokoelastyczne, bezpoślizgowe i bezluzowe, które można wykorzystać do łączenia wałów w uniwersalnych zastosowaniach w napędach głównych i pomocniczych. Kalibrowany ciśnieniowo elastomer, który montuje się w niniejszych rozwiązaniach, redukuje drgania skrętne powstające w układzie napędowym i pochłania udary, jednocześnie tłumiąc strukturalny hałas. W jednym czasie działa w trzech wymiarach, a mianowicie osiowo, kątowo oraz promieniowo i tym samym kompensuje odchyłki – również te, które mają wysokie wartości.

Sprzęgła EVOLASTIC marka KTR produkuje z wysokiej jakości materiałów, które zapewniają nie tylko trwałość, ale i odporność na zużycie. Komponenty tej gamy wyróżniają się także wysoką odpornością na drgania i obciążenia, dzięki czemu idealnie nadają się do pracy w trudniejszych warunkach.

Do najważniejszych zalet sprzęgieł EVOLASTIC zalicza się elastyczność. Produkty dostępne są w przeróżnych rozmiarach i konfiguracjach, co pozwala na bezproblemowe dopasowanie ich do indywidualnych potrzeb klienta. W ofercie znajdziesz komponenty wpinane oraz bezpośrednio przykręcane. Maksymalna temperatura pracy wynosi 110 stopni Celsjusza. Tego rodzaju parametry techniczne mogą różnić się w zależności od wariantu, na który się zdecydujesz. Dlatego polecamy pobrać kartę katalogową niniejszego sprzęgła KTR, aby dokładnie zapoznać się z właściwościami wszystkich opcji.

EVOLASTIC E/EP

EVOLASTIC E/EP

Seria EVOLASTIC E/EP obejmuje rozwiązanie z pojedynczym elastomerem, które sprawdzi się w napędach częstotliwościowo sterowanych oraz w silnikach spalinowych. Wysoka elastyczność skrętna skutecznie tłumi drgania i akustykę w napędowym układzie. Niniejsze modele kompensują osiowe, kątowe i promieniowe odchyłki oraz absorbują ewentualne przeciążenia. Modele E, które przykręca się osiowo, dostępne są w dziesięciu rozmiarach. EP natomiast to opcja wpinana osiowa, która dostępna jest w siedmiu rozmiarach. Zarówno sprzęgła KTR EVOLASTIC E, jak i EVOLASTIC EP znajdziesz w dwóch wariantach materiałowych, a mianowicie NR oraz EPDM, przy czym to drugie rozwiązanie dostępne jest jedynie na zamówienie.

EVOLASTIC EH/EHP

EVOLASTIC EH/EHP

EVOLASTIC EH/EHP to seria obejmująca komponent składający się z elastomeru i piasty. Wysokoelastyczne sprzęgło tej gamy znajdzie zastosowanie w silnikach spalinowych i napędach częstotliwościowo sterowanych. Elastyczność skrętna sprawia, że produkty doskonale tłumią drgania oraz akustykę. Dodatkowo kompensują kątowe, osiowe i promieniowe odchyłki oraz elastycznie absorbują wszelkie przeciążenia. Promieniowa piasta dostępna jest w kilku wykonaniach:

  • 1.0 – wkręt ustalający i wpustowy rowek,
  • 3.0 – wielowypustowy otwór,
  • 3.1 – piasta wielowypustowa/zaciskowa N.

Modele EH, które są dostępne w dziesięciu rozmiarach, można przykręcać osiowo. Wariant EHP natomiast może być osiowo wpinany. Te ostatnie komponenty dostępne są w siedmiu rozmiarach.

EVOLASTIC E2H/E2HP

EVOLASTIC E2H/E2HP

Wysokoelastyczne sprzęgła EVOLASTIC E2H/E2HP do modele przeznaczone do łączenia wałów. Jako uniwersalne rozwiązanie, może zostać wykorzystany w przeróżnych napędach głównych oraz pomocniczych – zarówno w budowie maszyn, jak i urządzeń. Typ E2H jest dostępny w 10 rozmiarach i może być przykręcany osiowo. Model E2HP natomiast służy do osiowego wpinania i produkuje się go w 7 rozmiarach. Maksymalna temperatura niniejszych sprzęgieł wynosi 90 stopni Celsjusza – w przypadku produktów wykonanych z materiału NR oraz 110 stopni Celsjusza – w przypadku produktów wykonanych na zamówienie z materiału EPDM.
Piasty, które wykorzystuje się w niniejszym wariancie sprzęgła EVOLASTIC dostępne są w wykonaniu 1.0, 3.0 oraz 3.1.

EVOLASTIC EFH/EFHP

EVOLASTIC EFH/EFHP

Wersja EVOLASTIC EFH/EFHP obejmuje sprzęgła wysokoelastyczne kołnierzowe ze specjalnymi przyłączeniowymi wymiarami lub według SAE. Wysoka elastyczność skrętna niniejszych rozwiązań sprawia, że skutecznie tłumią drgania i akustykę w napędowym układzie, a dodatkowo kompensują odchyłki osiowe, kątowe i promieniowe po stronie napędzanej i napędzającej oraz absorbują przeciążenia. Typ EFH to opcja przeznaczona do osiowego przykręcania, a EFHP osiowego wpinania. W niniejszych komponentach wykorzystuje się piasty w wykonaniu z rowkiem wpustowym i wkrętem ustalającym, piastą wielowypustową/zaciskową N lub z otworem wielowypustowym.

EVOLASTIC D2H

EVOLASTIC D2H

EVOLASTIC D2H to typ sprzęgła wysokoelastycznego, który dodatkowo posiada element pośredni. Takie sprzęgło doskonale sprawdzi się do łączenia wałów, które są bardziej od siebie oddalone. Odległość między wałami określa klient. To wykonanie pozwala nie tylko na indywidualną, ale i elastyczną opcję montażową, która jest dostosowana w każdym aspekcie do specjalnych zastosowań i potrzeb klienta.

Podobnie jak inne, wyżej wspomniane modele, również i EVOLASTIC D2H służy do tłumienia drgań w układzie napędowym. Także kompensuje odchyłki i absorbuje przeciążenia. Wariant D2H przeznaczony jest do osiowego przykręcania. W ofercie znajdziesz go w dziesięciu rozmiarach.

.EVOLASTIC DFH

EVOLASTIC DFH

Wykonanie EVOLASTIC DFH obejmuje sprzęgło wysokoelastyczne z elementem pośrednim. To komponent przeznaczony do pracy w silnikach spalinowych i elektrycznych. Składa się ze standardowego przyłączeniowego kołnierza zgodnego z SAE-J620 i z pośredniego elementu, który służy do łączenia z nieco oddalonym wałem. Jeśli chodzi o element pośredni, jego długość dostosowywana jest do potrzeb klienta. Kołnierz przyłączeniowy natomiast dostępny jest w aż 6 rozmiarach (wg SAE).