MONOLASTIC to seria sprzęgieł kołnierzowych elastycznych, produkowanych przez markę KTR. Niniejsze rozwiązania umożliwiają kompensację kątowego oraz osiowego przemieszczenia. W tym celu wykorzystuje się element elastomerowy przy użyciu niewielkich przywracających sił. Takie sprzęgła kołnierzowe świetnie sprawdzą się w napędzie pomp hydraulicznych zarówno w pojedynczym, jak i wielokrotnym rozmieszczeniu. Dzięki jednoczęściowej budowie komponenty tej serii są stosunkowo łatwe w montażu.
W asortymencie znajdziesz sprzęgła kołnierzowe w kilku wykonaniach oraz z różnymi twardościami elementu elastomerowego w skali Shore’a. Maksymalna dopuszczalna prędkość obwodowa wynosi 29 m/s. Sprzęgło kołnierzowe MONOLASTIC może pracować w temperaturze do 100 stopni Celsjusza. Te ostatnie parametry mogą różnić się w zależności od wariantu, jaki wybierzesz. Dlatego pobierz katalog KTR i zapoznaj się ze wszystkimi danymi technicznymi, zanim zdecydujesz się na zakup konkretnego modelu.
Skrętnie elastyczne i wtykane osiowo sprzęgło kołnierzowe MONOLASTIC skutecznie tłumi drgania i zapewnia skuteczną kompensację kątową, osiową oraz promieniową.
Sprzęgła MONOLASTIC
Oferta KTR obejmuje przede wszystkim sprzęgła kołnierzowe MONOLASTIC z trzema otworami. To jednoczęściowe modele obciążone jednostkową pociągową siłą, które znajdą zastosowanie w napędach silnika Diesla oraz w napędach montowanych w pompach hydraulicznych do 250 kW. Zmontowana stalowa piasta wyposażona w hartowane wewnętrzne uzębienie pozwala na osiowe łączenie z odpowiednim wałem pompy. Produkty w tym wykonaniu dostępne są z kołnierzowym, trzyotworowym mocowaniem. Elastomer gwarantuje duże odchyłki zarówno kątowe, jak i promieniowe. Dodatkowo sprzęgło kołnierzowe tej wersji nie wymaga centrującego na zamachowym kole silnika występu. Samo sprzęgło centruje się wyłącznie za pośrednictwem mocujących śrub. Komponenty w tej wersji dostępne są z kilkoma różnymi twardościami w skali Shore’a – 65 i 70 ShA.
Sprzęgło MONOLASTIC SAE
Gama MONOLASTIC SAE obejmuje sprzęgła kołnierzowe jednoczęściowe i skrętnie elastyczne, które znajdą zastosowanie w pompach hydraulicznych do 250 kW oraz napędach w silnikach Diesla. Osiowe łączenie z wałem pompy jest możliwe między innymi dzięki piastom stalowym z uzębieniem wewnętrznym hartowanym. Elastomer zapewnia wysokie odchyłki – zarówno kątowe, jak i promieniowe. Centrowanie niniejszych komponentów odbywa się poprzez kołnierz stalowy bezpośrednio na zamachowym kole silnika. Produkty w tym wykonaniu dostępne są z różnymi twardościami w skali Shore’a.