Przycisk Wróć
Wróć do pasów klinowych

Wymiary PDF

OPTIBELT KB BLUE POWER

Nowy wąskoprofilowy zespolony pas klinowy o wysokiej wydajności Optibelt KB BLUE POWER w owijce posiada bardzo wytrzymały kord aramidowy. Znajduje zastosowanie w szczególnie dużych i bardzo obciążonych napędach. Wydajność wąskoprofilowego zespolonego pasa klinowego Optibelt KB BLUE POWER jest prawie dwa razy większa, niż wydajność pasów wąskoprofilowych w wykonaniu standardowym typu SK. Odpowiada to zwiększeniu wydajności aż o 100 %.

Ten znaczący wzrost wydajności jest realizowany przede wszystkim przez zastosowanie mało rozciągalnych kordów aramidowych, które w porównaniu z kordami poliestrowymi charakteryzują się znacznie większą wytrzymałością na rozciąganie i rozrywanie. Ponadto konstrukcja pasa Optibelt KB BLUE POWER została dopasowana do jego znakomitego potencjału mocy dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów wysokiej jakości. Tkanina, z której wykonano owijkę charakteryzuje się odpowiednią wytrzymałością na zużycie, a przy tym nadaje się do stosowania w układach z rolkami napinającymi. Niezawodne podparcie kordu zapewnia ukierunkowany poprzecznie i wzmocniony włóknami elastomer.

Rdzeń oraz wzmocniona włóknami taśma zapewniają bardzo dużą odporność pasa Optibelt KB BLUE POWER na odkształcenia. Materiał mieszanki (chloropren) zwiększa odporność termiczną pasa aż do 100 °C oraz podwyższa jego odporność na oddziaływanie czynników chemicznych. Pas Optibelt KB BLUE POWER przenosi w porównaniu do wąskoprofilowych pasów klinowych z kordem poliestrowym większe siły obwodowe, momenty i moce.

Zalety:
– niezwykle wydajne- ok. 100 % zwiększona wydajność w porównaniu do standardowych pasów wąskoklinowych Optibelt,
– odporność na temperaturę do 100 °C oraz podwyższona odporność na wpływy środków chemicznych,
– nadaje się do ekstremalnie obciążonych napędów,
– nowa konstrukcja: bardziej kompaktowa, oszczędna budowa w porównaniu z układami napędowymi z konwencjonalnymi pasami wąskoklinowymi.

Zastosowania:
– główne obszary stosowania: od średnich aż po bardzo duże i ciężkie napędy w budowie maszyn
– rozwiązanie problemu: przy stosowaniu w przeciążonych napędach – wielokrotnie dłuższa żywotność wzg. redukcja zapotrzebowania na prace konserwacyjne

Uwaga:
Przy przezbrajaniu istniejącego napędu wstępne naprężenie pasa musi zostać obliczone na nowo przez inżynierów firmy Optibelt.

WsteczDo góry
hurtownia Sped Siechnice