Znalazłeś w ofercie marki KTR sprzęgła kołnierzowe SINULASTIC? Zastanawiasz się, czy te wysokoelastyczne rozwiązania będą dla Ciebie optymalną opcją? Wszystko zależy od wymagań Twojej maszyny. Czym wyróżniają się sprzęgła kołnierzowe SINULASTIC? Odpowiadamy w dzisiejszym wpisie.
- Co to jest wysokoelastyczne sprzęgło kołnierzowe SINULASTIC?
- W jakich wykonaniach są dostępne sprzęgła SINULASTIC KTR?
- Gdzie stosuje się wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe KTR?
Wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe SINULASTIC marki KTR to rozwiązania, które zaprojektowano z myślą o stosowaniu w silnikach wysokoprężnych, które pracują między innymi w głównych napędach generatorów prądu. Doskonale sprawdzą się także w napędach sprężarek, większych pompach hydraulicznych czy przekładniach. Czy wyróżnia się sprzęgło kołnierzowe SINULASTIC? Na to pytanie odpowiadamy w niniejszym wpisie. Szczegóły natomiast znajdziesz w katalogu KTR.
Co to jest wysokoelastyczne sprzęgło kołnierzowe SINULASTIC?
Tytułowe sprzęgła kołnierzowe SINULASTIC to wysokoelastyczne rozwiązania, w których zamontowano skrętnie elastyczny elastomer między piastą sprzęgła a pierścieniem zewnętrznym kołnierza. Zastosowane elastomery skutecznie tłumią skrętne drgania, które z reguły generowane są przez silnik. Kąty skręcania, które mogą osiągać, wynoszą 13 – 18 stopni – ostateczna wartość zależy od twardości Shore’a elastomeru.
Zadaniem sprzęgieł serii SINULASTIC jest przede wszystkim redukowanie skrętnych drgań, będących wynikiem przeciążenia silnika spalinowego w trakcie normalnej pracy oraz przy niepoprawnym zapłonie. Ponadto chronią napęd przed ewentualnym przeciążeniem. Poza tłumieniem drgań niniejsze sprzęgło kołnierzowe skutecznie kompensuje odchyłki – zarówno umiarkowane, jak i bardzo duże.
W jakich wykonaniach są dostępne sprzęgła SINULASTIC KTR?
W ofercie dostępne są sprzęgła KTR SINULASTIC w kilku wykonaniach. Modele SINULASTIC A to zewnętrzne rozwiązania z wsuwanym elastomerem wielowypustowym. Odpowiednio zoptymalizowano kształt zęba, który z reguły naraża się na spore obciążenia. Kołnierz, który przykręca się do koła silnika, wyprodukowano z tłoczonej blachy. Dzięki temu udało się uzyskać nie tylko korzystną, ale i przede wszystkim gładką powierzchnię na zęby wspomnianego elastomeru. Komponenty w tym wykonaniu skutecznie kompensują odchyłki nie tylko po stronie napędzającej, ale i napędzanej.
SINULASTIC T obejmuje sprzęgła kołnierzowe z piastą Taperlock w wariancie standardowym z wpustowym rowkiem. Do zalet produktów tej gamy zalicza się wysoką elastyczność, skuteczne tłumienie drgań i kompensowanie odchyłek. To rozwiązania dostępne w wymiarach kołnierza SAE oraz w rozmiarach specjalnych. Pracuje bezluzowo i precyzyjnie zabezpiecza współpracujące elementy przed przeciążeniem.
Asortyment obejmuje również wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe z piastą zębatą — SINULASTIC B. W modelach tych stosuje się dokładniej piastę BoWex, która definiuje wsuwane połączenie, wykazujące wysoką odporność na duże obciążenia. Komponenty te świetnie dostosowują się do dłuższych wałów napędowych po napędzanej stronie.
Przy bardzo dużych odchyłkach poleca się sprzęgła kołnierzowe SINULASTIC V. To bezluzowe rozwiązania, które świetnie sprawdzą się tam, gdzie wymaga się możliwości osiowego wsuwanego połączenia.
Gdzie stosuje się wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe KTR?
Jak już wspominaliśmy, sprzęgła kołnierzowe wysokoelastyczne KTR doskonale sprawdzą się w napędach głównych sprężarek, ciężkich maszyn budowlanych, dużych hydraulicznych pompach, przekładniach oraz w agregatorach prądotwórczych. Są doskonałym rozwiązaniem dla takich aplikacji, w których wymagana jest wysoka elastyczność skrętna sprzęgła. Dzięki tej właściwości komponenty te skutecznie tłumią drgania, które z kolei generuje silnik wysokoprężny w napędowym układzie.