Jak zabezpiecza się łożyska hybrydowe CeramicSpeed?

Jak zabezpiecza się łożyska hybrydowe CeramicSpeed?

Ekstremalne warunki wymagają wykorzystania przystosowanych do takich ewentualności komponentów. Ale nie wystarczy zamontować łożyska wyprodukowanego z wysokiej jakości materiałów. Często w elementach tego rodzaju stosuje się dodatkową ochronę. Zatem jak zabezpiecza się łożyska hybrydowe CeramicSpeed?

  1. Jakie uszczelnienia łożyskowe dla łożysk hybrydowych?
  2. Specjalne powłoki CeramicSpeed

Okazuje się, że łożyska hybrydowe dzięki zastosowaniu ceramicznych elementów tocznych, znacznie lepiej radzą sobie w trudniejszych warunkach. Jeśli zastanawiasz się, czy warto wymienić konwencjonalne rozwiązania na ceramiczne modele, koniecznie sprawdź, czym te drugie wyróżniają się na tle w pełni stalowych produktów. W niniejszym artykule zajmiemy się tematem związanym z dodatkową ochroną łożysk. Co wykorzystuje duńska marka CeramicSpeed, by zapewnić swoim produktom jeszcze lepsze zabezpieczenie?

Jakie uszczelnienia łożyskowe dla łożysk hybrydowych?

Duńska marka CeramicSpeed wykorzystuje trzy różne systemy uszczelnień. W ofercie znajdziesz komponenty wyposażone w uszczelki RZ/2RZ, RS/2RS oraz Z/2Z. Produkty RZ to gumowe uszczelnienia techniczne, wyróżniające się niskim współczynnikiem tarcia. Gwarantują optymalne zabezpieczenie i jako rozwiązanie bezstykowe, nie powodują – nawet przy bardzo dużych prędkościach – tarcia. Mogą pracować w temperaturze, która nie przekracza 120 stopni Celsjusza. Symbol 2RZ oznacza, że w danym komponencie uszczelnienia stosowane są obustronnie.

Uszczelnienia techniczne RS to produkty stykowe, które również zapewniają bardzo dobrą ochronę, jednakże z pewnym ograniczeniem prędkości obrotowej. W porównaniu z produktami RZ powodują większe tarcie. Maksymalna temperatura pracy w przypadku uszczelnień stykowych typu RS wynosi 120 stopni Celsjusza.

W ofercie dostępne są także bezstykowe uszczelnienia techniczne Z. Gwarantują każdemu łożyskowi podstawowe zabezpieczenie, nie powodują jednocześnie tarcia. W tym przypadku nie ma również żadnych ograniczeń związanych z potencjalną prędkością obrotową. Mogą pracować w temperaturze do 360 stopni Celsjusza.

Wyżej wspomniane uszczelnienia to najpopularniejsze rozwiązania. Jednakże w asortymencie znajdziesz również uszczelki dla komory smarowania. Te produkty montuje się do zamocowanego wcześniej podstawowego uszczelnienia. Dają możliwość stworzenia jeszcze jednej komory, którą następnie wypełnia się odpowiednim środkiem smarnym. Oferta obejmuje także specjalne oprawy Black Plate. Są to uszczelnienia składające się z czarnej płyty typu BPS, smarującego złącza i trwałej obudowy.

Specjalne powłoki CeramicSpeed

Specjalne powłoki CeramicSpeedPoza wspomnianymi uszczelnieniami łożyska hybrydowe CeramicSpeed są chronione jeszcze w inny sposób. A mianowicie producent stosuje różnego rodzaju powłoki, które zwiększają odporność na korozję, zużycie, zanieczyszczenia oraz wahania prędkości. Dodatkowo gwarantują niski współczynnik tarcia, a także zmniejszają ryzyko zmęczenia powierzchni.

W swoich łożyskach CeramicSpeed wykorzystuje trzy rodzaje powłok. Seria LongLife WearCoat obejmuje warstwę ochronną, dzięki której zabezpieczone elementy wyróżniają się lepszą odpornością na tarcie i zużycie. Ponadto powłoka tego rodzaju świetnie chroni hybrydowe łożysko kulkowe przed rdzą.

Rozwiązanie LongLife HardCoat jest elastyczną powłoką, która również zapewnia wyższą odporność na zużycie i niższe tarcie. Dodatkowo gwarantuje optymalną twardość. Powłokę ochronną tego rodzaju stosuje się głównie na bieżniach oraz elementach tocznych.

Dla środowiska wilgotnego poleca się szczególnie powłoki LongLife CorroCoat. Warstwa tej serii zapewnia najniższe tarcie i świetną odporność na korozję. Można stosować ją na całym komponencie.

Owszem, kulki ceramiczne znacząco ulepszyły i podniosły pewne ważne parametry łożysk. Dzięki temu rozwiązania tego rodzaju lepiej radzą sobie w ekstremalnych warunkach, głównie tam, gdzie w pełni stalowe produkty zawodzą. Nierzadko warto jednak zastosować dodatkowe zabezpieczenia w postaci wspomnianych powłok. Uszczelnienia zaś są elementem standardowym i przez większość aplikacji wymaganym. Szczególnie jeśli łożysko kulkowe ma pracować w mocno zanieczyszczonym środowisku.

 

+48 71 341 69 75