Jaki smar do łożysk walcarek warto wybrać? Jeśli potrzebujesz sprawdzonego rozwiązania, zapraszamy do lektury poniższego artykułu. W dzisiejszym wpisie podpowiadamy, jaki smar najlepiej sprawdzi się w łożyskach walcarek.

 

  1. Czym jest zjawisko złuszczania się łożysk?
  2. Jaki smar do łożysk walcarek wybrać?

 

Co to jest zjawisko złuszczania się łożysk i co właściwie je powoduje? Jak można zapobiegać zjawisku złuszczania się łożysk? Jaki smar do łożysk walcarek warto wybrać? Czym wyróżnia się proponowany przez nas smar do łożysk wałeczkowych uszczelnionych? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, znajdziesz je w dzisiejszej publikacji. Już teraz zapoznaj się z poniższą treścią!

 

Czym jest zjawisko złuszczania się łożysk?

smar łożyska walcarekCzym jest zjawisko złuszczania się łożysk kulkowych i wałeczkowych? Otóż do złuszczania się poszczególnych elementów łożyska tocznego dochodzi głównie przez niedostateczne smarowanie łożysk tocznych, przenikanie różnego rodzaju ciał obcych lub wody, a także przez dobór nieodpowiedniego środka smarnego. Samo zjawisko występuje, kiedy niewielkie kawałki materiału łożyskowego odrywają się od — z reguły — gładkiej powierzchni elementu tocznego czy bieżni. Taka sytuacja jest skutkiem tocznego zmęczenia i prowadzi do tego, że powierzchnie — wcześniej gładkie — stają się szorstkie oraz nierówne.

Z takim zjawiskiem często ma się do czynienia podczas pracy łożyska walcarki. Jak rozwiązać ten problem? Jak zabezpieczyć łożyska wałeczkowe działające w walcarkach przed złuszczaniem się? Marka NSK proponuje swoim klientom innowacyjny, wodoodporny środek smarny. Czym wyróżnia się wspomniany smar, który sprawdzi się w połączeniu z łożyskami wałeczkowymi, przedłużając jednocześnie żywotność łożyska i chroniąc je przed złuszczaniem się? Jeśli interesuje Cię ten smar specjalny, odpowiedź na pytanie znajdziesz w dalszej części niniejszego wpisu.

 

Jaki smar do łożysk walcarek wybrać?

Zarówno praca w wysokich temperaturach, jak i przy wysokich obciążeniach wymaga użycia odpowiedniego środka smarnego. Wpływ na wybór optymalnego preparatu ma także szereg innych parametrów — w tym oczywiście warunki pracy łożysk. Bez względu na to, czy jest to łożysko stożkowe, łożysko wałeczkowe, czterorzędowe łożysko stożkowe czy łożyska kulkowe — w każdym przypadku należy zwrócić uwagę na jego wielkość, charakter pracy (w przypadku niniejszego artykułu pracy łożyska walcarki), zakres temperatury pracy, wielkość prędkości obrotowej, obciążenia łożyska czy dopuszczalne luzy.

Jaki smar sprawdzi się w łożyskach walcarek? Jeśli dotyczy to uszczelnionych łożysk stożkowych czterorzędowych polecamy zwrócić uwagę na trwały środek smarny AQGRD R1. To wodoodporny preparat, który w porównaniu z innymi produktami wyróżnia się większą lepkością oleju bazowego. Korzyści z technologii niniejszego smaru jest wiele — za najważniejszą uważa się zapobieganie docierania wody do wszystkich powierzchni tocznych. Dodatkowo wodoodporny smar AQGRD R1 minimalizuje ryzyko wystąpienia korozji i zapobiega przedwczesnemu złuszczaniu się powierzchni łożysk. Do zalet niniejszego preparatu zalicza się również dwukrotnie większą trwałość serwisową — a zatem mamy do czynienia z takim zjawiskiem jak dwukrotnie większa żywotność łożyska.

Środek smarny AQGRD R1 charakteryzuje się także zdolnością odpychania wody za pomocą gruber warstwy olejowego filmu oraz filmu tlenkowego. Nawet przy niedostatecznym smarowaniu ten ochronny, wspomniany film tlenkowy zapobiega wnikaniu wody w miejsca styku elementu tocznego z powierzchnią toczną. Stosując inny smar, który jest pozbawiony dodatków wodoodpornych, woda w pewien sposób usuwa środek smarny z miejsca styku, a zatem “czyści” toczną powierzchnię łożyska oraz elementów tocznych, czego rezultatem jest właśnie złuszczanie.

 

Charakterystyka środka smarnego wodoodpornego NSK

Olej bazowy środka smarnego wodoodpornego marki NSK to olej mineralny. W przypadku zagęszczacza producent używa mydła litowego. Temperatura topnienia niniejszego preparatu wynosi 216 stopni Celsjusza, a współczynnik lepkości to 108. Jeśli natomiast chodzi o lepkość oleju bazowego w mm2/s, w 40 stopniach Celsjusza jest to 352, a w 100 stopniach Celsjusza – 28,7. Smar klasy NLGI 2 ma kolor żółty. Więcej danych technicznych smaru do łożyska walcarki znajdziesz w katalogu oraz na stronie internetowej producenta. Jeśli interesuje Cię dłuższa żywotność łożyska i ogólnie poprawienie pracy walcarki koniecznie sprawdź rozwiązanie firmy NSK! Produkt doskonale sprawdzi się nie tylko wtedy, gdy mamy za montowane łożyska NSK — można wykorzystać go również w sytuacji, gdy wybraliśmy do walcarki łożysko wałeczkowe innej firmy.