Poznaj marki Grupy Sped

    Hurtownia techniczna      

Jakie łożyska do przenośnika do załadunku statków?

Jakie łożyska do przenośnika do załadunku statków? Zależy Ci na takich łożyska, które obniżą koszty konserwacji? Sprawdź nasze polecenie już teraz!

  1. Jakie łożyska do przenośnika do załadunku statku wybrać?
  2. Czym wyróżniają się łożyska serii HTF?

Jakie łożyska podpierające sprawdzą się w bębnie kierunkowym w przenośniku, który obsługuje statki w przeładunkowym porcie? Polecamy zwrócić szczególną uwagę na specjalne łożyska baryłkowe marki NSK. Z produktów skorzystała już australijska firma, dzięki czemu udało jej się ograniczyć przestoje i zaoszczędzić około 77 euro w ciągu roku. Jakie dokładnie komponenty wybrać? Czym wyróżniają się proponowane przez japońską markę NSK rozwiązania? Szczegóły na ten temat znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Jakie łożyska do przenośnika do załadunku statku wybrać?

Jakie łożyska do przenośnika do załadunku statku wybrać?Które łożyska NSK będą doskonałą opcją, jeśli chodzi o przenośniki do załadunku statków? Japońska marka poleca swoje łożyska baryłkowe wyprodukowane z wytrzymałej stali HTF oraz posiadające odłączaną nitrylową uszczelkę. Takie rozwiązanie skutecznie wydłuża żywotność, co przekłada się między innymi na ograniczenie kosztów związanych z przestojami.

Dlaczego warto skorzystać z tej opcji? Przede wszystkim dlatego, że to łożyska przystosowane do trudnych warunków. A jak wiadomo, przemysł wydobywczy oraz odkrywkowy jest bardzo wymagający. W branży tej należy używać tylko i wyłącznie niezawodnych maszyn oraz podzespołów, które doskonale poradzą sobie we wspomnianych trudnych warunkach.

Eksperci marki NSK nawiązali współpracę z australijską firmą i odkryli, że przenikająca woda oraz cząstki rudy żelaza do smaru znacząco skracają żywotność kierunkowego bębna. Łożyska w nich pracujące wytrzymywały maksymalnie pół roku i trzeba było je znów wymieniać. Dlatego marka NSK zaprojektowała nowe rozwiązanie, wykorzystując do tego sprawdzoną już linię produktów baryłkowych. Czym wyróżniają się te nowe rozwiązania? Szczegóły na ich temat znajdziesz w dalszej części wpisu.

Czym wyróżniają się łożyska serii HTF?

Do produkcji łożysk baryłkowych do przenośnika do załadunku statków wykorzystano wyjątkową stal HTF, która charakteryzuje się wysoką wytrzymałością. Tym samym udało się uzyskać produkt charakteryzujący się wydłużoną żywotnością. Poza zaawansowaną inżynierią materiałową podczas produkcji zastosowano także odpowiednią technologię obróbki cieplnej. Dzięki temu komponenty wyróżniają się także świetną odpornością na zatarcie, zużycie i podwyższoną temperaturę. Mogą pracować dłużej niż standardowe rozwiązania i skutecznie ograniczają koszty konserwacji. Jeśli masz problem z występującymi często nieplanowanymi przestojami, gwarantujemy, że niniejsze produkty szybko go rozwiążą.

W łożyskach serii HTF marka NSK zastosowała odłączalne nitrylowe uszczelki ze sprężynkami. Te ostatnie elementy skutecznie kompensują zużycie uszczelnienia i tym samym wydłużają jej żywotność. Wargowy styk uszczelki natomiast przez cały czas utrzymuje docisk – również wtedy, gdy występują niewspółosiowości.

Tak skonstruowane łożysko baryłkowe było w stanie przepracować dwa razy dłużej w bębnie kierunkowym zamontowanym w przenośniku obsługującym statki w przeładunkowym porcie. Jeśli zatem zależy Ci na wytrzymałym rozwiązaniu, które nie będzie wymagało wymiany po kilku miesiącach i tym samym nie będzie generowało większych kosztów konserwacyjnych oraz dużych strat, już teraz zamów łożyska NSK serii HTF!