Poznaj marki Grupy Sped

    Hurtownia techniczna      

Jakie sprzęgła kołnierzowe do maszyn budowlanych?

Jakie sprzęgła kołnierzowe do maszyn budowlanych

Jakie sprzęgła kołnierzowe do maszyn budowlanych warto wybrać? Polecamy inwestować w rozwiązania proponowane przez KTR! Które sprzęgła KTR sprawdzą się w maszynach budowanych?

 

  1. Czym wyróżniają się sprzęgła kołnierzowe BoWex do maszyn budowlanych?
  2. Jakie zalety mają sprzęgła kołnierzowe serii MONOLASTIC?

 

Na naszej stronie publikowaliśmy już artykuł dotyczący sprzęgieł kłowych, które doskonale sprawdzą się w maszynach budowlanych. Ale nie tylko komponenty tego rodzaju wykorzystuje się w takich urządzeniach. Oprócz modeli kłowych w niektórych maszynach budowlanych montuje się sprzęgła kołnierzowe oraz zębate. W dzisiejszym artykule wskazujemy serie rozwiązań kołnierzowych, które warto wybrać.

 

Czym wyróżniają się sprzęgła kołnierzowe BoWex do maszyn budowlanych?

sprzęgła kołnierzowe maszyny budowlaneW maszynach budowlanych sprawdzą się przede wszystkim sprzęgła kołnierzowe serii BoWex marki KTR. Warto zwrócić uwagę szczególnie na gamę BoWex FLE-PA i BoWex-ELASTIC HE3(HE4)HE-D. Oprócz tego dla maszyn budowlanych polecamy także modele serii BoWex, ale w wykonaniu zębatym – a mianowicie BoWex M. Czym wyróżniają się wspomniane komponenty?

 

Sprzęgła BoWex FLE-PA

Gama BoWex FLE-PA obejmuje skrętnie sztywne sprzęgła kołnierzowe z łukowymi zębami. To modele wyróżniające się swoją kompozycją materiałową typu tworzywo sztuczne – stal, przeznaczone do napędów wysokoprężnych silników połączonych z pompami hydraulicznymi. Świetnie sprawdzą się praktycznie w każdych napędach hydrostatycznych, które pracują w maszynach budowlanych oraz żniwnych.

Przyłączeniowy kołnierz niniejszych sprzęgieł marka KTR produkuje z poliamidu, który jest dodatkowo wzmocniony szklanym włóknem, charakteryzującym się świetną mechaniczną wytrzymałością oraz termiczną stabilnością. Piastę natomiast wraz z łukowym uzębieniem wewnętrznym wykonuje się z wysokiej jakości stali. Zakres momentów obrotowych, przy których może pracować sprzęgło KTR BoWex FLE-PA, wynosi 240 – 5 300 Nm. Do zalet produktów tej gamy zalicza się między innymi wysoką sztywność skręcanej sprężyny oraz pracę bez rezonansu. Do montażu sprzęgieł BoWex FLE-PA nie trzeba wykorzystywać żadnych dodatkowych narzędzi, które przydają się z reguły do regulacji.

 

Sprzęgła BoWex-ELASTIC HE3(HE4)HE-D

Wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe tej serii to komponenty skutecznie tłumiące drgania obrotowe. Doskonale sprawdzą się między innymi w silnikach spalinowych. W niniejszych produktach stosuje się kołnierz przyłączeniowy, który wykonany jest z wysokiej jakości stali. Dzięki stalowemu kołnierzowi można zredukować grubość wybranego elastomeru nawet o 10 mm, a to z kolei pozwala uzyskać ostatecznie kompaktową konstrukcję całego sprzęgła. Maksymalna temperatura robocza, w której mogą pracować sprzęgła kołnierzowe BoWex-ELASTIC HE3(HE4)HE-D) wynosi 100 stopni Celsjusza. Poza tłumieniem drgań niniejsze produkty kompensują także niewspółosiowości zarówno po stronie napędzanej, jak i napędzającej.

 

Sprzęgło z łukowymi zębami – BoWex M

Wspominaliśmy, że z gamy BoWex w maszynach budowlanych sprawdzą się również komponenty z zębami łukowymi. To idealne rozwiązania, przeznaczone do właściwie wszystkich napędowych zastosowań, wykorzystywanych w hydraulice oraz budownictwie maszynowym. Dzięki temu, że w niniejszych produktach wykorzystano kombinację materiałową stali oraz tworzywa sztucznego, sprzęgła nie tylko są bezobsługowe, ale i nie potrzebują smarowania.

 

Jakie zalety mają sprzęgła kołnierzowe serii MONOLASTIC?

Dla maszyn budowlanych polecamy także kilka sprzęgieł z gamy MONOLASTIC. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na komponenty serii MONOLASTIC z 3 otworami oraz MONOLASTIC SAE.

 

Sprzęgło kołnierzowe MONOLASTIC SAE

Modele MONOLASTIC SAE to jednoczęściowe sprzęgła kołnierzowe elastyczne, obciążone jednostkową, pociągową siłą. Przeznaczone są głównie do pomp hydraulicznych do 250 kW oraz silników Diesla. Stalowa piasta z wewnętrznym uzębieniem hartowanym pozwala na osiowe łączenie z wałem pompy. Elastomer gwarantuje spore odchyłki kątowe i promieniowe. Centrowanie komponentu natomiast odbywa się za pośrednictwem kołnierza stalowego na zamachowym kole silnika.

 

Sprzęgła MONOLASTIC z 3 otworami

Sprzęgła kołnierzowe w trzyotworowym wykonaniu to jednoczęściowe i elastyczne komponenty, które także są obciążone jednostkową siłą pociągową. Znajdą zastosowanie w pompach hydraulicznych do 250 kW oraz napędach silników Diesla. Podobnie jak wyżej wspomniane modele, również i tu mamy do czynienia z możliwością osiowego łączenia z wałem pompy. Różnica polega głównie na tym, że w tym przypadku sprzęgło centrowane jest tylko i wyłącznie za pośrednictwem mocujących śrub.