Poznaj marki Grupy Sped

    Hurtownia techniczna      

Jakie sprzęgło do silnika spalinowego?

Jakie sprzęgło do silnika spalinowego?

Jakie sprzęgło do silnika spalinowego wybrać? Jeśli nie jesteś pewny, której marki produkty warto wybrać, sprawdź nasze polecenie już teraz! Szczegóły znajdziesz w poniższym wpisie.

  1. Jakie sprzęgła do silników spalinowych wybrać?
  2. Czym wyróżnia się sprzęgło MONOLASTIC?

W mobilnych maszynach najczęściej wykorzystuje się silniki spalinowe do ich napędzania. W hydrostatycznym napędzie mamy do czynienia z bezpośrednim sprzęganiem pomp hydraulicznych. W przenośnych sprężarkach natomiast jednostkę sprężarki napędza się bezpośrednio. Obie jednostki łączy się z reguły za pomocą sprzęgła kołnierzowego. Jakiej marki sprzęgła kołnierzowe warto wybrać? Podpowiadamy w dzisiejszym artykule.

Jakie sprzęgła do silników spalinowych wybrać?

Jakie sprzęgła do silników spalinowych wybrać?Każde sprzęgło kołnierzowe w mobilnej maszynie musi przede wszystkim w sposób niezawodny przenosić moc. Dzięki temu dane urządzenie będzie mogło bez problemu wykonywać każde działanie zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Aktualnie na rynku można znaleźć sprzęgła kołnierzowe skrętnie sztywne, skrętnie elastyczne i wysokoelastyczne. Wybór wersji zależy między innymi od kombinacji maszyny zarówno napędzanej, jak i napędowej. Aby wiedzieć, jakie dokładnie sprzęgło kołnierzowe zamontować, nierzadko trzeba przeprowadzić analizę drgań skrętnych.

Jeśli interesują Cię sprawdzone sprzęgła kołnierzowe, polecamy zwrócić uwagę na produkty proponowane przez markę KTR. Dla silników spalinowych świetną opcją będą – między innymi – skrętnie sztywne modele serii BoWex FLE-PA/FLE-PAC oraz BoWex ELASTIC.

Sprzęgło kołnierzowe BoWex FLE-PA/FLE-PAC

Skrętnie sztywne sprzęgło kołnierzowe to bezobsługowe rozwiązanie montowane osiowo. Świetnie sprawdzi się między innymi w napędach hydrostatycznych, maszynach rolniczych czy budowlanych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 6600 Nm. Do produkcji kołnierza marka KTR wykorzystuje poliamid wzmocniony szklanym włóknem lub materiał będący połączeniem poliamidu domieszkowanego włóknem węglowym z kołnierzem stalowym (PAC). Ponadto niniejsze produkty mają skrętnie sztywny elastomer. Zakres temperatury pracy wynosi -25 – 130 stopni Celsjusza. Sprzęgła kołnierzowe BoWex FLE-PA/FLE-PAC przeznaczone są do silników, których moc wynosi maksymalnie 800 kW.

Sprzęgła BoWex ELASTIC

Seria BoWex ELASTIC obejmuje wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe skrętnie elastyczne. Te bezobsługowe komponenty skutecznie tłumią drgania i są montowane osiowo. Znajdą zastosowanie głównie w generatorach, rozdzielaczach, maszynach rolniczych, pompach wodnych, napędach separatorów, napędach młynów, agregatach prądotwórczych czy sprężarkach tłokowych. Niniejszy produkt przeznaczony jest do silników, których moc wynosi 5000 kW – wartość ta może różnić się, w zależności od wykonania. Jeśli chodzi o elastomer, do sprzęgieł tej serii dobiera się elementy o różnej twardości w tym celu, aby dostosować ten parametr do drgań w danym napędzie. Zakres temperatury pracy wynosi -40 – 90 stopni Celsjusza. Na tle innych komponentów sprzęgło KTR gamy BoWex ELASTIC wyróżnia się krótką budową. Klient może zamówić produkt tej serii z certyfikatem ATEX, Bureau Vertias, DNV/GL lub GOST R/ GOST TR.

Czym wyróżnia się sprzęgło MONOLASTIC?

W silnikach spalinowych doskonale sprawdzą się także elastyczne sprzęgła kołnierzowe serii MONOLASTIC marki KTR. To skrętnie elastyczne rozwiązania, skutecznie tłumiące drgania. Bezobsługowe komponenty montowane osiowo znajdą zastosowanie głównie w napędach hydrostatycznych montowanych w maszynach budowlanych czy rolniczych. Maksymalny moment obrotowy jednoczęściowego sprzęgła kołnierzowego elastycznego wynosi 1850 Nm, zakres temperatur natomiast to -40 – 90 stopni Celsjusza. Jeśli chodzi o twardość elastomeru, niniejsze produkty dostarcza się z elementem 65 lub 70 Shore A. Kołnierz natomiast wykonany jest z naturalnej gumy. Sprzęgło kołnierzowe MONOLASTIC przeznaczone jest do pracy w napędach silnika Diesla i pompach hydraulicznych o maksymalnej mocy 250 kW.

Do zalet sprzęgła kołnierzowego MONOLASTIC zalicza się między innymi zdolność kompensacji kątowego oraz osiowego przemieszczenia za pośrednictwem części elastomerowej i przy użyciu niewielkich przywracających sił. Dzięki temu niniejsze produkty świetnie nadają się do napędów pomp hydraulicznych, które są w rozmieszczeniu wielokrotnym albo pojedynczym.

Jeśli jesteś zainteresowany wyżej wymienionymi produktami, pobierz katalog KTR i zapoznaj się z pełną specyfikacją poszczególnych komponentów. W przypadku problemów ze znalezieniem optymalnego rozwiązania skontaktuj się z naszym technikiem. Wspólnie dobierzemy najlepsze sprzęgło kołnierzowe dla Twojej maszyny.