Jakie wysokoelastyczne sprzęgło łączące wały wybrać? Jeśli szukasz sprawdzonego rozwiązania, polecamy zwrócić uwagę na uniwersalne sprzęgło wysokoelastyczne EVOLASTIC marki KTR. Czym się wyróżnia? W jakich wykonaniach jest dostępne? Na pytania odpowiadamy w dzisiejszym wpisie.

  1. Co to jest sprzęgło EVOLASTIC KTR?
  2. W jakich wykonaniach dostępne jest sprzęgło EVOLASTIC?

Sprzęgło EVOLASTIC zaprojektowane przez markę KTR to właściwie nowość, która pojawiła się na rynku stosunkowo nie dawno – razem z modelami wysokoelastycznymi kołnierzowymi serii SINULASTIC. Czym właściwie charakteryzuje się sprzęgło KTR EVOLASTIC? W jakich wariantach można znaleźć komponenty tego rodzaju w ofercie KTR? Szczegóły na temat sprzęgieł EVOLASTIC znajdziesz w poniższym artykule. Już teraz zapraszamy do szybkiego zapoznania się z jego treścią.

Co to jest sprzęgło EVOLASTIC KTR?

Co to jest sprzęgło EVOLASTIC KTR?Seria EVOLASTIC obejmuje sprzęgła KTR wysokoelastyczne, bezluzowe i bezpoślizgowe. To kołnierzowe rozwiązania przeznaczone także do łączenia wałów. Jako uniwersalny komponent świetnie sprawdzą się w przeróżnych napędach głównych oraz pomocniczych zarówno w budowie maszyn, jak i wielu napędach.

W sprzęgłach serii EVOLASTIC montuje się elastomer, który jest ciśnieniowo kalibrowany. Dzięki takiemu elementowi możliwe jest nie tylko redukowanie skrętnych drgań, ale i pochłanianie udarów. Dodatkowo sprzęgła EVOLASTIC tłumią strukturalny hałas. Do zalet produktów tej gamy zalicza się zdolność równoległego działania w aż trzech wymiarach i tym samym kompensowania dużych odchyłek osiowych, kątowych i promieniowych.

W wersji podstawowej wyróżnia się sprzęgła wpinane oraz bezpośrednio przykręcane. Maksymalny moment obrotowy niniejszych produktów wynosi 5600 Nm, a maksymalna prędkość obwodowa to Vmax = 56 m/s. Wysokoelastyczne sprzęgła KTR to izolujące elektrycznie rozwiązania, przeznaczone do pracy w aplikacjach, w których temperatura nie przekracza 110 stopni Celsjusza.

W jakich wykonaniach dostępne jest sprzęgło EVOLASTIC?

Sprzęgła EVOLASTIC dostępne są w kilku wykonaniach. Wyróżnia się pojedyncze elastomery, elastomery z piastą, kompleksowe sprzęgła wysokoelastyczne oraz modele wysokoelastyczne z pośrednim elementem. Czym wyróżniają się poszczególne komponenty?

Sprzęgła EVOLASTIC E/EP

Wykonanie EVOLASTIC E/EP obejmuje wysokoelastyczny, pojedynczy element, który znajdzie zastosowanie w napędach częstotliwościowo sterowanych oraz silnikach spalinowych. Elastyczność komponentu sprawia, że sprzęgło E/EP służy między innymi do tłumienia drgań oraz akustyki w zamontowanym układzie napędowym. Dodatkowo kompensuje odchyłki promieniowe, osiowe oraz kątowe i absorbuje przeciążenia. Modele typu E mogą być przykręcane osiowo, natomiast EP przeznaczone są do osiowego wpinania. Sprzęgła EVOLASTIC E/EP dostarcza się z kompleksowym zestawem montażowym, w którym znajdziesz śruby z walcowym łbem, tuleje pozycjonujące oraz podkładki zabezpieczające. Maksymalna temperatura produktów w tym wykonaniu wynosi 90 stopni Celsjusza (NR) lub 110 stopni Celsjusza (EPDM).

Sprzęgło EVOLASTIC EH/EHP

Seria EVOLASTIC EH/EHP obejmuje elastomer z piastą, który dostępny jest w wersji osiowej przykręcanej (EH) oraz wpinanej (EHP). To sprzęgła wysokoelastyczne, które świetnie sprawdzą się w silnikach spalinowych i sterowanych częstotliwościowo napędach. Tłumią drgania oraz akustykę, a także kompensują odchyłki osiowe, kątowe oraz promieniowe. Dodatkowo absorbują przeciążenia/

Sprzęgła EVOLASTIC E2H/E2HP

Modele serii EVOLASTIC E2H/E2HP od wyżej wspomnianych rozwiązań różnią się głównie konstrukcją. W tych sprzęgłach wysokoelastycznych producent wykorzystuje piasty w trzech wykonaniach. Klient może wybrać piasty z rowkiem wpustowym i wkrętem ustalającym, otworem wielowypustowym lub piastę wielowypustową/zaciskową N. Produkty również dostępne są jako osiowa wersja przykręcana i wpinania. Także tłumią drgania skrętne, kompensują odchyłki i absorbują przeciążenia.

Sprzęgło EVOLASTIC EFH/EFHP

Gama EVOLASTIC EFH/EFHP obejmuje sprzęgło kołnierzowe wysokoelastyczne ze specjalnymi przyłączeniowymi wymiarami lub wg SAE, z przeznaczeniem do spalinowych silników. Tej serii komponenty wyróżniają się przyłączeniowym kołnierzem wyprodukowanym ze stali. Elastyczność skrętna niniejszych rozwiązań sprawia, że sprzęgła skutecznie tłumią drgania i akustykę, kompensują odchyłki oraz absorbują przeciążenia. Jeśli chodzi o piastę, możesz wybrać opcję z rowkiem wpustowym i wkrętem ustalającym, otworem wielowypustowym lub element wielowypustowy/zaciskowy N.

Sprzęgła EVOLASTIC D2H

EVOLASTIC D2H to gama sprzęgieł wysokoelastycznych z elementem pośrednim. Takie rozwiązanie umożliwia na indywidualne i przede wszystkim elastyczne opcje montażowe. Komponenty kompensują kątowe, osiowe i promieniowe odchyłki i absorbują przeciążenia. Element pośredni łączy również te wały, które są od siebie bardzo oddalone – modele tej gamy dostępne są w przeróżnych, niestandardowych długościach.

Sprzęgła EVOLASTIC DFH

Sprzęgła EVOLASTIC w wykonaniu DFH to wysokoelastyczne rozwiązania z elementem pośrednim, przeznaczone do pracy w silnikach elektrycznych i spalinowych. Te modele łączą w sobie klasyczny przyłączeniowy kołnierz, który jest zgodny z SAE-J620 z pośrednim elementem. Niniejsze sprzęgła KTR świetnie nadają się do łączenia oddalonych wałów. Produkty dostępne są w długościach, które są na bieżąco dostosowywane do potrzeb zainteresowanych. Montowany elastomer wykonuje się z materiału NR lub – na zamówienie EPDM. Sprzęgła z elastomerem z NR przeznaczone jest do pracy w aplikacjach, w których temperatura wynosi maksymalnie 90 stopni Celsjusza. Z elastomerem z EPDM sprzęgło może działać w temperaturze nieprzekraczającej 110 stopni Celsjusza.