Poznaj marki Grupy Sped

    Hurtownia techniczna      

Jakie wysokoelastyczne sprzęgło łączące wały wybrać?

Jakie wysokoelastyczne sprzęgło łączące wały wybrać?

Jakie wysokoelastyczne sprzęgło łączące wały wybrać? Jeśli szukasz sprawdzonego rozwiązania, polecamy zwrócić uwagę na uniwersalne sprzęgło wysokoelastyczne EVOLASTIC marki KTR. Czym się wyróżnia? W jakich wykonaniach jest dostępne? Na pytania odpowiadamy w dzisiejszym wpisie.

  1. Co to jest sprzęgło EVOLASTIC KTR?
  2. W jakich wykonaniach dostępne jest sprzęgło EVOLASTIC?

Sprzęgło EVOLASTIC zaprojektowane przez markę KTR to właściwie nowość, która pojawiła się na rynku stosunkowo nie dawno – razem z modelami wysokoelastycznymi kołnierzowymi serii SINULASTIC. Czym właściwie charakteryzuje się sprzęgło KTR EVOLASTIC? W jakich wariantach można znaleźć komponenty tego rodzaju w ofercie KTR? Szczegóły na temat sprzęgieł EVOLASTIC znajdziesz w poniższym artykule. Już teraz zapraszamy do szybkiego zapoznania się z jego treścią.

Co to jest sprzęgło EVOLASTIC KTR?

Co to jest sprzęgło EVOLASTIC KTR?Seria EVOLASTIC obejmuje sprzęgła KTR wysokoelastyczne, bezluzowe i bezpoślizgowe. To kołnierzowe rozwiązania przeznaczone także do łączenia wałów. Jako uniwersalny komponent świetnie sprawdzą się w przeróżnych napędach głównych oraz pomocniczych zarówno w budowie maszyn, jak i wielu napędach.

W sprzęgłach serii EVOLASTIC montuje się elastomer, który jest ciśnieniowo kalibrowany. Dzięki takiemu elementowi możliwe jest nie tylko redukowanie skrętnych drgań, ale i pochłanianie udarów. Dodatkowo sprzęgła EVOLASTIC tłumią strukturalny hałas. Do zalet produktów tej gamy zalicza się zdolność równoległego działania w aż trzech wymiarach i tym samym kompensowania dużych odchyłek osiowych, kątowych i promieniowych.

W wersji podstawowej wyróżnia się sprzęgła wpinane oraz bezpośrednio przykręcane. Maksymalny moment obrotowy niniejszych produktów wynosi 5600 Nm, a maksymalna prędkość obwodowa to Vmax = 56 m/s. Wysokoelastyczne sprzęgła KTR to izolujące elektrycznie rozwiązania, przeznaczone do pracy w aplikacjach, w których temperatura nie przekracza 110 stopni Celsjusza.

W jakich wykonaniach dostępne jest sprzęgło EVOLASTIC?

Sprzęgła EVOLASTIC dostępne są w kilku wykonaniach. Wyróżnia się pojedyncze elastomery, elastomery z piastą, kompleksowe sprzęgła wysokoelastyczne oraz modele wysokoelastyczne z pośrednim elementem. Czym wyróżniają się poszczególne komponenty?

Sprzęgła EVOLASTIC E/EP

Wykonanie EVOLASTIC E/EP obejmuje wysokoelastyczny, pojedynczy element, który znajdzie zastosowanie w napędach częstotliwościowo sterowanych oraz silnikach spalinowych. Elastyczność komponentu sprawia, że sprzęgło E/EP służy między innymi do tłumienia drgań oraz akustyki w zamontowanym układzie napędowym. Dodatkowo kompensuje odchyłki promieniowe, osiowe oraz kątowe i absorbuje przeciążenia. Modele typu E mogą być przykręcane osiowo, natomiast EP przeznaczone są do osiowego wpinania. Sprzęgła EVOLASTIC E/EP dostarcza się z kompleksowym zestawem montażowym, w którym znajdziesz śruby z walcowym łbem, tuleje pozycjonujące oraz podkładki zabezpieczające. Maksymalna temperatura produktów w tym wykonaniu wynosi 90 stopni Celsjusza (NR) lub 110 stopni Celsjusza (EPDM).

Sprzęgło EVOLASTIC EH/EHP

Seria EVOLASTIC EH/EHP obejmuje elastomer z piastą, który dostępny jest w wersji osiowej przykręcanej (EH) oraz wpinanej (EHP). To sprzęgła wysokoelastyczne, które świetnie sprawdzą się w silnikach spalinowych i sterowanych częstotliwościowo napędach. Tłumią drgania oraz akustykę, a także kompensują odchyłki osiowe, kątowe oraz promieniowe. Dodatkowo absorbują przeciążenia/

Sprzęgła EVOLASTIC E2H/E2HP

Modele serii EVOLASTIC E2H/E2HP od wyżej wspomnianych rozwiązań różnią się głównie konstrukcją. W tych sprzęgłach wysokoelastycznych producent wykorzystuje piasty w trzech wykonaniach. Klient może wybrać piasty z rowkiem wpustowym i wkrętem ustalającym, otworem wielowypustowym lub piastę wielowypustową/zaciskową N. Produkty również dostępne są jako osiowa wersja przykręcana i wpinania. Także tłumią drgania skrętne, kompensują odchyłki i absorbują przeciążenia.

Sprzęgło EVOLASTIC EFH/EFHP

Gama EVOLASTIC EFH/EFHP obejmuje sprzęgło kołnierzowe wysokoelastyczne ze specjalnymi przyłączeniowymi wymiarami lub wg SAE, z przeznaczeniem do spalinowych silników. Tej serii komponenty wyróżniają się przyłączeniowym kołnierzem wyprodukowanym ze stali. Elastyczność skrętna niniejszych rozwiązań sprawia, że sprzęgła skutecznie tłumią drgania i akustykę, kompensują odchyłki oraz absorbują przeciążenia. Jeśli chodzi o piastę, możesz wybrać opcję z rowkiem wpustowym i wkrętem ustalającym, otworem wielowypustowym lub element wielowypustowy/zaciskowy N.

Sprzęgła EVOLASTIC D2H

EVOLASTIC D2H to gama sprzęgieł wysokoelastycznych z elementem pośrednim. Takie rozwiązanie umożliwia na indywidualne i przede wszystkim elastyczne opcje montażowe. Komponenty kompensują kątowe, osiowe i promieniowe odchyłki i absorbują przeciążenia. Element pośredni łączy również te wały, które są od siebie bardzo oddalone – modele tej gamy dostępne są w przeróżnych, niestandardowych długościach.

Sprzęgła EVOLASTIC DFH

Sprzęgła EVOLASTIC w wykonaniu DFH to wysokoelastyczne rozwiązania z elementem pośrednim, przeznaczone do pracy w silnikach elektrycznych i spalinowych. Te modele łączą w sobie klasyczny przyłączeniowy kołnierz, który jest zgodny z SAE-J620 z pośrednim elementem. Niniejsze sprzęgła KTR świetnie nadają się do łączenia oddalonych wałów. Produkty dostępne są w długościach, które są na bieżąco dostosowywane do potrzeb zainteresowanych. Montowany elastomer wykonuje się z materiału NR lub – na zamówienie EPDM. Sprzęgła z elastomerem z NR przeznaczone jest do pracy w aplikacjach, w których temperatura wynosi maksymalnie 90 stopni Celsjusza. Z elastomerem z EPDM sprzęgło może działać w temperaturze nieprzekraczającej 110 stopni Celsjusza.