W ofercie popularnej marki KTR pojawiło się nowe wysokoelastyczne sprzęgło kołnierzowe SINULASTIC. Czym wyróżnia się na tle znanych nam już rozwiązań?
Dziś przedstawiamy sprzęgło SINULASTIC marki KTR – druki projekt utworzony już w 2019 roku! Pracując nad niniejszym projektem, inżynierowie skupiali się mocno na szukaniu odpowiedniego rozwiązania dla silników wysokoprężnych, które pracują w prądotwórczych agregatach. Ponadto brano pod uwagę takie urządzenia jak sprężarki, duże pompy hydrauliczne, ciężkie maszyny budowlane oraz przekładnie. I tym samym udało się stworzyć wysokoelastyczne sprzęgła kołnierzowe SINULASTIC, wyróżniające się przede wszystkim wysoką skrętną elastycznością i zdolnością skutecznego tłumienia drgań.
Wysokoelastyczne sprzęgło kołnierzowe KTR
Klasyczne sprzęgło kołnierzowe nowej serii SINULASTIC wyróżnia się modułową budową. Do zadań niniejszych rozwiązań zalicza się przede wszystkim skuteczna redukcja skrętnych drgań, które powstają podczas przeciążenia silnika spalinowego zarówno przy normalnej pracy, jak i przy niepoprawnym zapłonie. Dzięki temu świetnie sprawdzi się w napędach o stałej i zmiennej prędkości.
Sprzęgło SINULASTIC marki KTR składa się między innymi z piast. Między piastą a zewnętrznym pierścieniem kołnierza umieszcza się skrętnie-wysokoelastyczny elastomer. To właśnie ten element skutecznie tłumi wszelkie drgania. W zależności od twardości elastomeru, kąty skręcania w sprzęgłach serii SINULASTIC wynoszą 13-18 stopni. Zakres momentów nominalnych to 1800 – 25000 Nm. Wartość tę należy sprawdzać dokładnie w katalogu producenta, ponieważ dla każdego dostępnego wariantu tej serii może być inna.
W ofercie znajdziesz sprzęgła kołnierzowe serii SINULASTIC w czterech podstawowych wersjach. Dostępne są modele zewnętrznie wsuwane, z piastą typu Taperlock, z piastą zębatą oraz specjalne rozwiązania kompensujące bardzo duże odchyłki.
Zalety sprzęgieł kołnierzowych SINULASTIC
Do zalet modeli serii SINULASTIC zalicza się przede wszystkim bardzo dużą elastyczność. Niniejsze sprzęgła kołnierzowe przeznaczone są do pracy w silnikach spalinowych i skutecznie tłumią wszelkiego rodzaju drgania oraz dokładnie kompensują odchyłki. Gwarantują prosty montaż. Bezobsługowe sprzęgło kołnierzowe SINULASTIC ma kąt skręcenia od 13 do 18 stopni. W zależności od wymagań aplikacji można wybrać odpowiedni element elastomerowy. Między sobą części te różnią się głównie twardością. Równie samodzielnie można dobrać wykonanie piasty.
Do zalet niniejszych komponentów zalicza się pracę bez poślizgu. Modele serii SINULASTIC montuje się promieniowo.