Szukasz wydajnego, ale jednocześnie uniwersalnego środka smarnego? Nie wiesz, które rozwiązanie sprawdzi się w Twojej aplikacji? Podpowiadamy – standardowy smar ŁT 43!

  1. Po co smarujemy łożyska?
  2. Uniwersalny smar ŁT 43

Na rynku można znaleźć środki smarne różniące się między sobą składem i tym samym własnościami. To, który z nich wybierzesz, zależy tylko i wyłącznie od warunków pracy, otoczenia oraz konstrukcji łożyska. Do standardowych i niewymagających aplikacji w większości przypadków sprawdzają się rozwiązania uniwersalne. Ale tych również na rynku mamy wiele. Zatem, który smar uniwersalny wybrać?

Po co smarujemy łożyska

Regularna konserwacja łożysk sprawia, że komponenty przez cały swój okres eksploatacyjny pracują wydajnie i skutecznie. Poza kontrolą stanu technicznego wpływ na trwałość łożysk ma również cykliczne ich dosmarowywanie. Po co tak w ogóle smarujemy łożyska?

W łożyskach elementy toczne poruszają się po bieżniach. Sytuacja ta wiąże się z tak zwanym tarciem. Odpowiednio dobrany środek smarny jest w stanie zmniejszyć tarcie, zwiększając po prostu poślizg. Jednocześnie zapobiegając zjawisku tocznego tarcia, smar dba również o to, by łożysko nie przegrzewało się podczas pracy. Ponadto w większości przypadków środki smarne zabezpieczają elementy komponentu przed zanieczyszczeniami i korozją.

Szukając optymalnego smaru, musimy zwrócić uwagę na warunki pracy i otoczenia. Mając te informacje, zestawiamy je z właściwościami danego środka smarnego i na tej podstawie decydujemy, czy wybrany produkt sprawdzi się w danej aplikacji. Jest to ważne, szczególnie gdy mamy do czynienia z ekstremalnymi warunkami. Do nieco mniej wymagających, standardowych aplikacji, smar łożyskowy uniwersalny w zupełności powinien wystarczyć.

Uniwersalny smar ŁT 43

Najpopularniejszy uniwersalny smar ŁT 43 to rozwiązanie, które sprawdzi się w wielu standardowych aplikacjach. Bez względu na firmę, wszystkie środki smarne oznaczone jako ŁT 43 odznaczają się właściwie takimi samymi właściwościami.

Smar tego rodzaju przygotowuje się poprzez zagęszczenie oleju bazowego mineralnego litowym mydłem. Dodatkowo do składów dodaje się substancje, dzięki którym wspomniany środek smarny wykazuje szczególne parametry przeciwrdzewne i przeciwutleniające. Ponadto w większości przypadków smary ŁT 43 często odznaczają się świetną odpornością na wodę.

Wielu klientów sięga po uniwersalne rozwiązanie serii ŁT 43 ze względu na bardzo dobrą stabilność mechaniczną i szeroki zakres temperatury pracy, który wynosi od -30 do 130 stopni Celsjusza. Standardowe smary tego rodzaju są dedykowane zarówno łożyskom, jak i innym częściom samochodowym, które wymagają smarowania.

W hurtowni Sped smary ŁT 43 są dostępne od ręki. Jeśli jesteś zainteresowany środkiem smarnym ŁT 43, koniecznie skontaktuj się z naszymi specjalistami z Działu Obsługi Klienta.