Sprzęgła skrętnie elastyczne marki KTR można wykorzystywać w wielu aplikacjach. To wiąże się z przeróżnymi potrzebami montażowym. Dlatego marka proponuje kilkanaście wykonań piast w sprzęgłach skrętnie elastycznych serii ROTEX. Dziś przedstawiamy kilka z nich.
W ofercie marki KTR znajdziesz między innymi sprzęgła skrętnie elastyczne, które wyposaża się w różnorodne pod względem typu połączenia piasty. Dostępne są rozwiązania, które zapewniają połączenie kształtowe czy bazujące na tak zwanej sile tarcia. Wykonanie piasty zawsze należy brać pod uwagę, dobierając optymalne sprzęgło kłowe do naszej aplikacji. Zanim jednak przejdziemy do charakterystyki poszczególnych produktów, przypomnijmy, z czego dokładnie składa się sprzęgło skrętnie elastyczne.
Jak zbudowane jest sprzęgło skrętnie elastyczne?
Do sprzęgieł skrętnie elastycznych zalicza się modele kłowe i palcowe. Te pierwsze w ofercie KTR znajdziesz przede wszystkim w wersji kompaktowej i krótkiej. Najpopularniejszym komponentem są oczywiście sprzęgła ROTEX, które w standardzie umożliwiają połączenie wał-wał. Klasyczny model kłowy składa się z dwóch piast oraz łącznika. W komponentach tych stosuje się pi asty żeliwne, stalowe lub aluminiowe. Do zalet sprzęgła ROTEX zalicza się przede wszystkim zdolność do skutecznej kompensacji odchyłek poosiowych, kątowych i promieniowych, a także bezobsługowość, kompaktowość oraz niski moment bezwładności. Mimo małych rozmiarów, świetnie sprawdza się przy przenoszeniu dużych momentów obrotowych.
Jeśli interesuje Cię sprzęgło kłowe, które skutecznie redukuje wibracje i pochłania udary, sprawdź serię POLY-NORM. Komponenty te mogą pracować w temperaturze od -30 do 80 stopni Celsjusza i chwilowo w 120 stopniach Celsjusza. Jest to raczej rozwiązanie do ogólnego zastosowania, ale poleca się je szczególnie w kompresorach, siłowej hydraulice czy pompach. Bezpiecznie przenosi momenty obrotowe, między innymi dzięki wykorzystaniu pierścienia elastomerowego.
Wykonania piast w sprzęgłach KTR
Jednym z popularnych piast jest produkt w wykonaniu oznaczonym jako 1.0. To element wyposażony w rowek z ustalającym wkrętem. Maksymalny moment obrotowy, jaki może przenieść, zależy od powierzchniowego nacisku. Rozwiązanie tego rodzaju nie poleca się do aplikacji, w której mamy do czynienia z pracą silnie nawrotną. W ofercie znajdziesz również wykonanie 1.1, któremu brakuje wspomnianego rowka. Jest to idealna opcja do przenoszenia momentów obrotowych w połączeniach klejonych oraz wciskowych.
Wykonanie 4.2 to piasta sprzęgła wyposażona w pierścień serii CLAMPEX KTR 250. Zapewnia bezluzowe połączenie typu wał-piasta i doskonale sprawdzi się przy przenoszeniu średnich momentów obrotowych. Piastę tego wykonania osadza się siłą tarcia. W serii 4.1 wykorzystuje się pierścień CAMPLEX KTR 200, w 4.3 natomiast CLAMPEX KTR 400. Te komponenty poleca się przy większych momentach obrotowych.
W asortymencie znajdziesz także dzieloną piastę DH. Wykonanie 7.5 to rozwiązanie zaciskowe pozbawione rowka, które poleca się sprzęgłom dwukardonowym. Poleca się przy promieniowym montażu sprzęgła do bezluzowego połączenia typu wał-piasta, a przenoszony moment zależny jest od średnicy danego otworu.
Wykonanie 2.0 obejmuje piasty zaciskowe pozbawione rowka i z jednym nacięciem. Modele te osadza się siłą tarcia i poleca do połączenia bezluzowego wał-piasta. 2.1 to podobne wykonanie, z tym, że w tym przypadku piasta ma rowek. Idealne rozwiązanie do połączenia ciernego, który zapobiega lub ogranicza luz nawrotowy.
Oferta obejmuje także piastę typu SPLIT, wyposażoną w rowek wpustowy. Wykonanie 7.1 produkuje się z szarego żeliwa. Natomiast do rozłączania i załączania przeniesienia napędu w trakcie postoju urządzenia poleca się piastę sprzęgła SD. Produkt ten można doposażyć w przełączającą dźwignię oraz ślizgowy pierścień.
Więcej informacji na temat wykonań piast znajdziesz w broszurze producenta. Już teraz ściągnij katalog KTR i znajdź optymalne rozwiązanie dla siebie! Gwarantujemy, że każdy produkt tej marki spełni Twoje oczekiwania. Jeśli masz problem z dobraniem sprzęgła, skontaktuj się z nami.