Chcesz kupić łożysko stożkowe jednorzędowe, ale nie wiesz, jakiej marki produkty wybrać? Sprawdź nasze polecenie już teraz! Szczegóły na ten temat znajdziesz w poniższym artykule.

 

  1. Jakie łożyska stożkowe jednorzędowe proponuje Timken?
  2. Czym wyróżniają się jednorzędowe łożyska stożkowe Timken?

 

Marka Timken proponuje swoim klientom wysokiej jakości niezawodne łożyska stożkowe w wersji jednorzędowej, dwurzędowej oraz wzdłużnej. Jakie jednorzędowe rozwiązania są dostępne w asortymencie? Czym się wyróżniają? Na pytania odpowiadamy w dzisiejszym wpisie.

 

Jakie łożyska stożkowe jednorzędowe proponuje Timken?

lozysko-stozkoweStandardowe łożysko stożkowe, które oferuje marka Timken składa się z pierścienia wewnętrznego, zewnętrznego, wałeczków w kształcie ściętego stożka oraz koszyka. Ten ostatni element służy do ustalania elementów tocznych. W kształcie stożka są także bieżnie, dzięki czemu łożyska stożkowe mają zdolność przejmowania przeróżnych kombinacji obciążeń osiowych oraz promieniowych. Z im większym kątem bieżni pierścienia zewnętrznego mamy do czynienia, tym większa jest zdolność samego łożyska stożkowego do przenoszenia sił wzdłużnych.

Jeśli chodzi o jednorzędowe łożyska stożkowe, dla swoich klientów marka Timken przygotowała kilka wartych uwagi serii. Do najpopularniejszych modeli zalicza się komponenty z tłoczonym ze stali koszem i sworzniowym (TS), z kołnierzem umieszczonym na zewnętrznym pierścieniu (TSF), z uszczelnieniem DUO-FACE PlusL (TSL) oraz specjalną gamę IsoClass.

 

Czym wyróżniają się jednorzędowe łożyska stożkowe Timken?

Najpopularniejszym i właściwie podstawowym modelem łożysk stożkowych jednorzędowych jest rozwiązanie serii TS. To produkt zbudowany z pierścienia zewnętrznego i wewnętrznego, który często wykorzystuje się jako jedno z dwóch łożysk zabudowanych przeciwstawnie w układzie. W celu zwiększenia osiągów komponenty w tym wykonaniu w trakcie montażu są regulowane na wymagane albo napięcie wstępne, albo luz.

TSF obejmuje jednorzędowe łożyska stożkowe Timken, w których pierścień zewnętrzny ma dodatkowo kołnierz. To właściwie odmiana podstawowego rozwiązania. Kołnierz nie tylko ułatwia osiowe ustalenie całego łożyska stożkowego, ale także jego wyosiowanie w oprawie z przelotowym otworem.

 

Koszyki łożysk stożkowych

Jak wspominaliśmy, w łożyskach stożkowych jednorzędowych montuje się z reguły kosze tłoczone ze stali oraz sworzniowe. Pierwsze rozwiązanie wykonane z niskowęglowej stali jest właściwie najczęściej stosowane. Łożyska z takim koszykiem można wykorzystywać w aplikacjach, w których mamy do czynienia z wysoką temperaturą oraz stosunkowo trudnymi warunkami związanymi ze smarowaniem.

Kosz sworzniowy natomiast to element, który utrzymuje wałeczki za pośrednictwem specjalnego sworznia. Ta część koszyka przechodzi przez odpowiedni otwór, który umiejscowiony jest w osio elementu tocznego. Standardowy kosz sworzniowy zbudowany jest z dwóch pierścieni oraz sworzni, które na jednym pierścieniu montuje się stożkowym gwintem. Na drugim pierścieniu sworznie są do niego przyspawane. Koszyki sworzniowe wykorzystuje się głównie w łożyskach o większych gabarytach, których średnica zewnętrzna wynosi ponad 400 mm. Do ich zalet zalicza się fakt, że z reguły pozwalają zamontować większą liczbę elementów tocznych, co skutecznie zwiększa nośność całego łożyska stożkowego.