W jakich konstrukcjach marka SKF dostarcza łożyska walcowe jednorzędowe z pełną liczbą wałeczków? Czym wyróżniają się poszczególne modele? Szczegóły na ten temat znajdziesz poniżej.
- Czym wyróżniają się łożyska walcowe jednorzędowe z pełną liczbą wałeczków?
- Cechy charakterystyczne łożysk walcowych dwurzędowych z pełną liczbą wałeczków SKF
Wśród łożysk walcowych proponowanych przez szwedzką firmę SKF można znaleźć specjalne modele z największą możliwą ilością elementów tocznych. Czym wyróżniają się łożyska walcowe z pełną liczbą wałeczków? Na pytanie odpowiadamy w dzisiejszym artykule. Szczegółowe dane techniczne znajdziesz oczywiście w katalogu producenta.
Czym wyróżniają się łożyska walcowe jednorzędowe z pełną liczbą wałeczków?
Łożyska walcowe z pełną liczbą elementów tocznych to modele, które mają w sobie maksymalną liczbę wałeczków. Dzięki temu świetnie sprawdzają się do przenoszenia ogromnych obciążeń poprzecznych w aplikacjach, w których mamy do czynienia z umiarkowaną prędkością obrotową.
Jeśli chodzi o łożyska walcowe jednorzędowe z pełną liczbą wałeczków, komponenty te dostępne są w dwóch konstrukcjach. Ponadto przystosowane są do osiowego ustalenia wału w jednym kierunku oraz do kompensowania osiowych przemieszczeń względem obudowy w kierunku przeciwnym.
Łożyska typu NCF
NCF to typ łożysk walcowych, które na pierścieniu zewnętrznym mają jedno obrzeże, a na wewnętrznym dwa. Dodatkowo na pierścieniu zewnętrznym po tej stronie, gdzie nie ma stałego obrzeża, umieszcza się zabezpieczający pierścień. Jego zadaniem jest utrzymywanie komponentu w całości. Należy pamiętać o tym, aby nie obciążać pierścienia zabezpieczającego osiowo w trakcie pracy łożyska.
Łożysko typu NJG
Łożyska walcowe typu NJG należą do ciężkiej gamy wymiarowej 23. To modele zaprojektowane z myślą o bardzo mocno obciążonych łożyskowaniach, które jednocześnie są wolnoobrotowe. Modele w tej konstrukcji mają jedno obrzeże na wewnętrznym pierścieniu i dwa stałe na zewnętrznym. Ponadto wyposażone są w zestaw wałeczków, który jest nierozłączny. Dzięki takiej budowie pierścień zewnętrzny z zestawem wałeczków można zdejmować z wewnętrznego pierścienia bez konieczności odpowiedniego zabezpieczania elementów tocznych przed ewentualnym wypadnięciem. To z kolei znacząco ułatwia zarówno demontaż, jak i sam montaż.
Cechy charakterystyczne łożysk walcowych dwurzędowych z pełną liczbą wałeczków SKF
Dwurzędowe łożyska walcowe z pełną liczbą elementów tocznych również są dostępne w kilku konstrukcjach. W ofercie znajdziesz otwarte modele typu NNCL, NNC i NNCF oraz rozwiązania uszczelnione NNF. Każdy produkt to nierozłączna opcja z rowkiem w pierścieniu zewnętrznym oraz trzema otworami smarowymi. Łożyska NNF mają także trzy otwory smarowe na wewnętrznym pierścieniu.
Łożyska typu NNCL
Typ NNCL to łożysko walcowe z trzema stałymi obrzeżami tylko na wewnętrznym pierścieniu. Na pierścieniu zewnętrznym między rzędami elementów tocznych montuje się pierścień zabezpieczający, którzy utrzymuje produkt w całości. Nie można obciążać go osiowo w trakcie działania. Łożyska SKF typu NNCL mogą kompensować przemieszczenia osiowe.
Łożysko typu NNCF
Łożyska o konstrukcji NNCF mają pierścień wewnętrzny z trzema stałymi obrzeżami i zewnętrzny z jednym. Taka budowa pozwala na osiowe ustalenie wału w jedną stronę oraz kompensuje jego osiowe przemieszczenia względem oprawy, ale tylko w przeciwnym kierunku.
Łożyska typu NNC
Niniejsze łożyska mają identyczny pierścień wewnętrzny, jaki stosuje się w modelach NNCF oraz NNCL. Różnią się głównie dwuczęściowym pierścieniem zewnętrznym. Element ten utrzymują elementy ustalające, których nie można pod żadnym pozorem obciążać osiowo. Obie części zewnętrznego pierścienia są takie same i mają jedno obrzeże. Modele typu NNC wykorzystuje się do ustalenia osiowego w obu kierunkach.
Łożysko typu NNF
Typ NNF obejmuje uszczelnione łożyska serii 50 oraz 3194.. Niniejsze produkty mają dwuczęściowy wewnętrzny pierścień, który jest w całości utrzymywany za pomocą pierścienia ustalającego. Pierścień wewnętrzny wyposażony jest w trzy stałe obrzeża, natomiast zewnętrzny – w jedno stałe obrzeże środkowe. Modele te stosuje się do osiowego ustalenia w dwóch kierunkach.
Łożyska typu NNF mają uszczelnienie stykowe z obu stron, wykonane z poliuretanu. Dodatkowo producent wypełnia je wysokiej jakości środkiem – dokładnie smarem plastycznym, który wyróżnia się świetnymi parametrami antykorozyjnymi.